Webshop nyitás gyakori kérdések

Valószínűleg azért kerültél az oldalra mert felmerült benned, hogy saját webshopot indíts. Ebben a cikkben igyekeztem egy webshop nyitás gyakori kérdések összefoglalót írni, mik azok a felmerülő kérdések amik foglalkoztatják a leendő webáruház tulajdonosokat.

Egy webshop nyitás gyakori kérdések listája általában azzal kezdődik, hogy mennyi bevételem lesz?

A válasz nem egyszerű. Igen sok mindentől függ mekkora bevételed lehet a webáruházból Most megpróbálok egy útmutatást adni mivel érdemes számolni. Általában a várható hasznot minden leendő webáruház tulajdonos ki tudja számolni. Azt, hogy egy eladott terméken mennyi a haszon. Érdemes kosárértékkel számolni. A kosárérték az amennyit egy vásárló vásárol. Ez nyilván a termékeinktől is függ, ebből tudunk következtetni. Ha kisebb értékű a termék akkor többet fognak vásárolni belőle, hogy a szállítási költséggel együtt is megérje nekik. Tovább tudjuk fokozni, ha egy bizonyos vásárlási összeg felett ingyen adjuk a szállítást.

Megvan tehát egy adott kosárérték, példánk kedvéért legyen 1000 Ft. Az ezen lévő árrésünk legyen 500 Ft. Elmondható tehát, hogy egy vásárló 500 Ft hasznot fog hozni nekünk. Természetesen ebből más költségek is lejönnek, de az egyszerűség kedvéért számolunk ezzel.

A vásárlókat meg kell szereznünk. Ami a webshop nyitás gyakori kérdések közül leggyakrabban felmerülhet bennünk az, hogy honnét fognak jönni ezek a vásárlók. Erre nyilván több lehetőség van. Hosszútávú megoldás a SEO, de elmondható, hogy ezzel a módszerrel csak később fogunk tudni érvényesülni, ehhez idő kell.

Maradt a hirdetés. Példánkban a Google Ads szolgáltatásával fogunk számolni. Nyilvánvalóan ha ezt a cikket elolvasod, már vannak kulcsszavak amire majd hirdetni szeretnél. Meg kell nézni, hogy ezekre a kulcsszavakra létezik-e tényleges valós keresés a Google keresőt használók között.

Először a Google Ads szolgáltatásába kell regisztrálni a Google fiókunk segítségével. Itt a kulcszótervező használatásal megvizsgálhatjuk az adott kulcsszóra való keresések számát, illetve láthatjuk, hogy mennyi erre a kulcsszóra az átlagos CPC azaz mennyibe kerül egy kattintás, még jobban leegyszerüsítve mennyiért jön egy látogató a honlapunkra. A kulcszótervező részletes használatára most nem térnénk ki, de  a jövőben erről is írni fogunk.

Megtudtuk tehát, hogy egy kattintás a kulcsszavakra 10 Ft -ba kerül. Most jön a tényleges számításunk. Általánosságban elmondható, hogy 100 látogatóból 1 fog vásárolni. Ez egy nagyon általános adat, de célszerű kezdetben ezzel számolni. Később ha tapasztalatot szerzünk, módosíthatunk ezen. Így kiszámolható, hogy egy vásárló 1000 Ft lesz nekünk általánosan. A hasznunk csak 500 Ft a kosáron.

Mi a teendő? Vagy emelünk az áron ha lehetséges, vagy növeljük a kosárértéket. Vagy belátjuk, nem ezzel kellene kereskednünk. Természetesen ez mint fentebb is írtam nagyon általános számítás, de irányadónak jó lehet.

webshop nyitás gyakori kérdések zöld shop

Bérelhető vagy saját webáruház?

Röviden azt válaszolni, hogy mindenképpen a saját. Magyarországon legalábbis mindenképp. Nem véletlen ez a kérdés a webshop nyitás gyakori kérdések között, hiszen nem mindegy mennyit fektetünk bele az elején. Akkor is azt tudjuk mondani, a saját webáruház sokkal többet ad a vállalkozásunknak.

Miért nem ajánljuk a bérelhető webshopokat?

Egész egyszerűen ami mellet nem lehet elmenni, az hogy a technikai felépítésünk SEO szempontból nem a mai igényeknek megfelelően lett kialakítva. Ezek a bérelhető shopok kb 10 éve indultak és azóta csak fejlesztgetve lettek, de mivel Magyarországon kicsi a piac, ezért újragondolva, újrafejlesztve soha nem lettek.

Természetesen mind azt állítják, hogy a SEO szempontoknak megfelelnek, ez lehet, hogy igaz is volt 8-10 éve. Igazából ha ezek a szempontok nem fontosak és nem igénylünk majd extra funkciókat a shopunkba akkor egy ilyennel is elindulhatunk, de 99%, hogy ha a webshopunk növekedni fog megbánjuk majd.

Ha saját akkor milyen?

Röviden összefoglalva: ha milliárdos webshopot nyitnánk akkor mindenképp egyedi fejlesztés, ide már egy nagy csapat kell. Úgy gondolom, te aki ezt a cikket elolvasod nem ebbe a kategóriába tartozol, ahogy mi sem. Kis és középvállalkozásoknak bőven megfelel egy WordPress + woocommerce páros. Sokan felhördültek, hogy a WP csak pár termékre való, illetve az csak egy blogmotor, de ma már ez nagyon nem így van. Sokáig ki tud szolgálni, remekül karbantartható és fejleszthető. manapság már a sebessége is rendben van.

Webáruház nyitás jogi feltételei

Szintén sokszor feltett kérdés a webshop nyitás gyakori kérdések között, hogy milyen feltételekkel nyithat valaki webshopot. A legfontosabb feltétel a számlaképesség. Az egyéni válallkozótól a társasválallkozásokig több lehetőség is adott. Azonban ezzel mindenképpen keressük meg egy könyvelőt aki az aktuális helyzetet felvázolja nekünk.

Vannak ugye formaságok, aminek a webáruházunknak is meg kell felelni. Ilyen az ASZF vagy az adatvédelmi tájékoztató. Ebben az esetben is érdemes szakértőhöz fordulni, hiszen a jogszabályoknak nem egyszerű megfelelni és folyamatosan változnak is azok.

Nálunk a webáruház készítés árak így alakulnak.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás